Artykuł
Prawa Pacjenta
Prawa pacjenta wynikają z obowiązujących w tym zakresie przepisów prawa, w szczególności z Ustawy
o Prawach Pacjenta i Rzeczniku Praw Pacjenta . Zbiór praw pacjenta jest umieszczony także w ogólnodostępnym
i widocznym miejscu w poszczególnych Oddziałach Szpitalnych oraz innych jednostkach i komórkach organizacyjnych
udzielających świadczeń zdrowotnych.
Dz. U. 2020 poz.849
Rzecznik Praw Pacjenta
Bartłomiej Chmielowiec
Młynarska 48
01-171 Warszawa
Bezpłatna infolinia: 800 190 590, czynna w godzinach: 800 – 2000 od poniedziałku do piątku, www.rpp.gov.pl
Pacjenci mają prawo wyrażania swojej opinii na temat przestrzegania ich praw
oraz jakości świadczonych usług medycznych w SP ZOZ – ZZ w Makowie Maz. w następujący sposób:
- Ustnie, bezpośrednio na miejscu zdarzenia, skargi i wnioski wówczas są przyjmowane
i rozpatrywane przez bezpośredniego przełożonego osoby, lub osób, których ta skarga dotyczy. - Poprzez wpis do Książki Skarg i Wniosków (Pochwał).
- Poprzez wypełnienie Ankiety Badania Poziomu Satysfakcji Pacjentów.
- Bezpośrednio w gabinecie Dyrektora Zakładu, telefonicznie lub pisemnie.
Dyrektor SP ZOZ – ZZ w Makowie Maz.
Jerzy Wielgolewski
w sprawie skarg i wniosków przyjmuje:
wtorek godz. 800-1500
tel. 29 71 42 300, e-mail: sekretariat@szpital-makow.pl
- Bezpośrednio u Pełnomocnika ds. Praw Pacjenta w Zakładzie, telefonicznie, lub pisemnie.
Pełnomocnik ds. Praw Pacjenta
Urszula Grochowska
tel. 29 71 42 315, e-mail: kancelaria@szpital-makow.pl,
- Skargi i wnioski przyjmowane są również przez:
- Dział Skarg i Wniosków przy Mazowieckim Oddziale Wojewódzkim NFZ (ul. Chałubińskiego 8; 00-613 Warszawa, tel. 22 279 75 78);
- Rzecznika Praw Pacjenta (Biuro Rzecznika Praw Pacjenta, ul. Młynarska 46, 01-171 Warszawa, infolinia: 800-190-590,
- e-mail: kancelaria@rpp.gov.pl).
- Starosta, Wicestarosta i Sekretarz przyjmują interesantów w sprawach skarg i wniosków we wtorki godz. 9.00-17.00
- Przewodniczący Rady Powiatu w Makowie Mazowieckim przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w czwartki od godz. 14.00 do 16.30 w siedzibie Starostwa Powiatowego w makowie Mazowieckim, ul. Rynek 1, pok. Nr 19.
Przedmiotem skargi może być w szczególności naruszenie praw pacjenta w zakresie udzielania świadczeń
opieki zdrowotnej oraz zaniedbanie lub nienależyte wykonanie zadań przez pracowników, naruszenie praworządności
lub słusznych interesów skarżących, a także przewlekłe załatwianie spraw.
Przedmiotem wniosku mogą być w szczególności sprawy ulepszania organizacji i usprawnienie pracy, zwłaszcza
w aspekcie udzielania przez Szpital świadczeń opieki zdrowotnej.
Skarga lub wniosek mogą być składane w imieniu własnym lub przez inną uprawnioną osobę.